Çarşamba, Şubat 10, 2016

Çılgınca bir fikir ! Actifry ile kek yapımı :)


Herkese kocaman bir günaydın :)
Tefal'in bu ürününü bilmeyen yoktur herhalde :) Daha az yağla lezzetli yemekler yapmayı vadeden Actifry ! 

Benim Balıkesir'deki evimde fırın yoktu ben de düşündüm ve dedim ki Actifry nasıl olsa pişiriyor belki kekte yapar? Çünkü börek yapıldığını biliyordum :) Araştırdım ve Türk milletinin hiç aklına gelmez mi böyle bir şey hiç bir şekilde oldurmaz mı sonucuyla evet yapılıyormuş:)

Bugün yapacağımız kek tarçınlı, limonlu, portakallı olsun mu ? :)
O zaman malzemelerimiz;
-2 yumurta
-1 bardak toz şeker 
-1 bardak sıvı yağ 
-1 bardak süt 
-2 bardak un
-2 kabartma tozu
-yarım limon
-1 orta boy portakal
-biraz tarçın 

Yapılışı;
-İlk önce iki yumurtayı kırıp içindeki kordonları ayırıyoruz(beyaz sert şeyi kastediyorum benim midemi alt üst ediyor o yüzden çıkartıyorum) , yumurtaların üzerine şekeri ilave edip kabarana  kadar karıştırıyoruz 
-bu karışıma yağ ve sütü ekleyip bir iki karıştırdıktan  sonra ununu ve en son kabartma tozumuzu  ekliyoruz
-en son  olarakta yarım limondan çok az suyunu sıkıp kabuğunu karışımın içine rendeliyoruz , portakalımızın da kabuğunu rendeleyip biraz tarçın ekleyip iyice karıştırıyoruz.

Gelelim can alıcı noktaya ,
Buraya kadar her şey normaldi :)


Actifry'ın ortasında dönen hazneyi çıkartıyoruz ve her yerini yağlıyoruz , tabi ortasına bir bardak çeviriyoruz ve onun da etrafını yağlıyoruz :) 


Ben içerisine doğranmış limon konulan enteresan birşeyin kapağını kapattım.


Çevirdiğiniz bardağı bir elinizle sabit tutarak bir yandan hazırladığınız karışımı koyuyoruz.
Kapağını kapatarak Actifry'ı açıyoruz ve yaklaşık 20-22 dakikada pişiyor. 


Ve işte sonucumuuuuuz ! 


Çok güzel yumuşacık bir kek sizinle :)
Aynı zamanda da çok hafif :)


Afiyet olsun :)

Peki ben neden bu keki seçtim? :) Çünküüü annemin doğum günü olduğundan ben çıkıp ona pasta alamadım bu yüzden de kek yaptıııııım! :)
Bir deeee sözlümle ilk bulusacağımız zaman ona bu keki yapıp götürmüştüm taa İstanbul'dan Balıkesir'e :) Tabi erkeğin kalbine giden yol midesinden geçermiş ve ne şanslıymışım ki en sevdiği kekte buymuş ve o gün başlamıştık :) :)

Mail: asenapekerblog@gmail.com 
İnstagram: asenapeker

7 yorum:

  1. Cok guzel gozukuyor eline saglik sozlum :))

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel gozukuyor eline saglik sozlum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bitanem :) Sana daha da güzellerini yaparım :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim bitanem :) Sana daha da güzellerini yaparım :)

      Sil
  3. Harika bir fikir ve harika bir kek afiyet olsun

    YanıtlaSil